среда, 3 января 2024 г.

სადამრიგებლო საათის ჩატარების პედაგოგიური საფუძვლები.

 

კლასის თითოეულ დამრიგებელს ევალება დაწეროს და განახორციელოს წლიური სააღმზრდელო გეგმა  სადამრიგებლო  საათების, შეხვედრებისა და საუბრებისთვის.  

 კომუნიკაცია, მასწავლებლისა და კლასის ერთობლივი აქტივობები - სასწავლო პროცესის მნიშვნელოვანი ნაწილია, რადგან სწორედ ასე ეგუება და სწავლობს ბავშვი სოციალურ ნორმებსა და წესებს.

 რა არის სადამრიგებლო საათი?

სადამრიგებლო  საათი არის საგანმანათლებლო მუშაობის კლასგარეშე სისტემატური ფორმა, რომელიც მიზნად ისახავს მთლიანი  კლასის გუნდის და მისი თითოეული მონაწილის ცალ-ცალკე ჩამოყალიბებასა და განვითარებას. ამ ტიპის საქმიანობას აქვს სოციალური ორიენტაცია, რადგან მისი მიზანია ასწავლოს ბავშვებს გზის გაკვლევა  სოციალურ, პოლიტიკურ და ეკონომიკურ ცხოვრებაში.

  1.  მიზნიდან გამომდინარე, საკლასო საათის ამოცანებია:   
  2.  ნდობის ატმოსფეროს შექმნა, რომელშიც თითოეულ მოსწავლეს შეუძლია გახსნა;
  3. ღონისძიების გეგმის მკაცრი დაცვა.

·         გადაცდომები, რომელიც ყოველთვის არსებობს. (სჯობს ჩამოწეროთ ის კითხვები, რომლებიც წარმოიქმნება წინა ჯერზე და და შემდეგ ჯერზე შეიმუშაოთ წესების მკაცრი დაცვა. ეს ამარტივებს მასწავლებლის მუშაობას და აუმჯობესებს კლასის დისციპლინას. )

საგაკვეთილო საათის ბოლოს აუცილებლად შეაჯამეთ:

  • რა ისწავლეს ბავშვებმა ახალი?
  • იყო თუ არა ცვლილებები მათ შეხედულებებში და მოსაზრებებში?
  • რა დასკვნები გააკეთეს საკუთარ თავზე?


შეარჩიეთ ყველა მონაწილისთვის მრავალფეროვანი და საინტერესო თემები, რომელთა დახმარებითა და მაგალითით შეგიძლიათ გავლენა მოახდინოთ ბავშვების გონებასა და გრძნობებზე.  

სოციალურად მნიშვნელოვანი თემების საფუძველზე უნდა მოხდეს

1. სკოლის მოსწავლეთა გონებრივი და წარმოსახვითი ჰორიზონტის გაფართოება;

2. აქტიური სამოქალაქო, მორალური და სამართლებრივი პოზიციის ჩამოყალიბება;

3. საზოგადოების ცხოვრებისადმი ინტერესის განვითარება;

4.საინფორმაციო კულტურის განათლება;

5. კომუნიკაციური თვისებების, თვითგამოხატვის უნარის განვითარება;

6. მორალური თვისებებისა და ღირებულებითი ორიენტაციების განვითარება და სხვა.  

 

საკლასო საათის შინაარსი შეიძლება  უკავშირდებოდეს

  • ·         დღესასწაულებს,
  • ·         მნიშვნელოვან ისტორიულ ან აქტუალურ მოვლენებს,
  • ·         მეცნიერების, კულტურის, სპორტის ამბებს
  • ·         ეკოლოგიის ან ეკონომიკის ამბებს,
  • ·         უჩვეულო ადამიანთან შეხვედრას და ა.შ.

 

საკლასო საათის დაგეგმვა და ჩატარება.

დაგეგმვის ეტაპზე მასწავლებელი განსაზღვრავს სასწავლო სამუშაოს თემებს, მიზნებს, ამოცანებს, მის ფორმებსა და ჩატარების მეთოდებს.

 

თემის მომზადება.

თემების არჩევისას რეკომენდებულია სტუდენტებისა და მათი მშობლების ჩართვა.

ინტერესების დიაგნოსტიკისთვის ტარდება სკოლის მოსწავლეებისა და ოჯახების გამოკითხვა:

  • ·         ბლიც-გამოკითხვა
  • ·         ესეების ანალიზი.

 

 საკმარისი რაოდენობის ინფორმაციის დაგროვების შემდეგ, შეგიძლიათ გააკეთოთ ცხრილი. ჰორიზონტალურ რიგში მოათავსეთ სასწავლო სამუშაოების ტრადიციული სფეროები, ვერტიკალურ რიგში - მოსწავლეთა ინტერესები.

 




კვეთაზე, თქვენ მიიღებთ საკლასო  საათების შესაძლო ვარიანტებს.

 ამ ცხრილით ორი მიზანია განსაზღვრული.

1.      აღმზრდელობით-პედაგოგიური -  ის პირველ რიგში მასწავლებლისთვისაა მნიშვნელოვანი.

2.      საინფორმაციო ანუ კლასს  ეცნობება -  რა უნდა იცოდნენ ბავშვებმა,  რისთვის ტარდება ღონისძიება და რა მნიშვნელობა აქვს მას პირადად თითოეული მათგანისთვის.

 მოსწავლეთა  ასაკი.  ეს საკითხი განსაკუთრებით მწვავედ დგას უმცროს კლასებთან მუშაობისას, რადგან ნაკლებად საინტერესოა თემები, რომლებიც არ არის დაკავშირებული მათ პირად ყოველდღიურ გამოცდილებასთან. მათთვის რეკომენდირებულია სადამრიგებლო  საათები, რომლებშიც აქტიურად არიან ჩართულები ბავშვები და წარმოაჩენენ ინფორმაციას ვიზუალურად, მხიარულად.

ჩატარების ფორმა. პირველ რიგში, ეს დამოკიდებულია საუბრის შესაძლო ფორმებზე.

·         მასწავლებელსა და კლასს შორის დიალოგი კონკრეტულ თემაზე, დასამახსოვრებელ თარიღთან ან ბოლო მოვლენასთან დაკავშირებით.

·         ეტაფეტა-ამბავი. მოსწავლეები ამზადებენ მოკლე მესიჯებს ერთ ან რამდენიმე თემაზე და რიგრიგობით ეუბნებიან, ესტაფეტას ერთმანეთს გადასცემენ.

 

თემატური ნიშნები.  საგნები შეიძლება გამოვიყენოთ „ესტაფეტა საგნებად“. ასე რომ, ბავშვებს შეუძლიათ

·         კლასს გაუზიარონ თავიანთი ცოდნა, ჰობი, გამოხატონ აზრი მოვლენებზე.  

·         ინფორმაცია ხუთი წუთის განმავლობაში.  

·         კვირის ბოლოს თითოეული მოსწავლე ამზადებს მოკლე გზავნილს მნიშვნელოვანი მოვლენის შესახებ.

შემოქმედებითი კონკურსი. ბავშვებს შეუძლიათ მოამზადონ

·         კედლის გაზეთები,

·         პლაკატები,

·         ნახატები,

·         პრეზენტაციები და ა.შ,

რომლებსაც კომპეტენტური ჟიური შეაფასებს.

 

პრესკონფერენცია ან თოქ-შოუ.

როლური თამაშების ტიპი, რომელშიც ბავშვები განიხილავენ პრობლემას მაყურებლის, პროგრამის პერსონაჟების, პრესის წევრების და ა.შ.

საინტერესო ადამიანთან შეხვედრა.

მომზადებისას ბავშვებს უჩნდებათ კითხვები, უმზადებენ მოსაწვევებს, სიურპრიზებს სტუმრებისთვის.

 

თამაში-მოგზაურობა ან ექსკურსია.

მოიწვიე ბავშვები თავად აირჩიონ მარშრუტი, სცადონ გიდის, მწერლის ან მეცნიერის როლები და მოამზადონ მასალა.

 

ღონისძიების ხანგრძლივობა  დამოკიდებულია ღონისძიების ფორმაზე და მოსწავლეთა ასაკზე.

დაწყებით კლასებში 20-25 წუთი საკმარისია,

საშუალო სკოლაში სადამრიგებლო  საათი შეიძლება 45 წუთი გაგრძელდეს.

 სცენარის გეგმის შედგენის შემდეგ ჩართეთ ბავშვები ღონისძიების მომზადებაში, განსაკუთრებით თუ ის აქტიური ფორმით მიმდინარეობს.

ეს შეიძლება იყოს ინფორმაციის, ვიზუალური მასალების, ვიდეო და აუდიო ფაილების ძიება, კოსტიუმების და დეკორაციების წარმოება, აუდიტორიისთვის აღჭურვილობის დამზადება. მნიშვნელოვანია ყველა მოსწავლის ჩართვა ამა თუ იმ გზით, ვინაიდან ერთობლივი აქტივობა ერთ-ერთი საუკეთესო საგანმანათლებლო ტექნიკაა.

 ქცევა.  საწყის ეტაპზე მნიშვნელოვანია სწორი ფსიქოლოგიური ატმოსფეროს შექმნა, რათა ყველა დამსწრე იყოს აქტიური მონაწილეობისთვის. ეს შეიძლება იყოს

·         მასწავლებლის შესავალი სიტყვა,

·         მოკლე გამოსვლა - იმისათვის, რომ სადამრიგებლო  საათი იყოს მაქსიმალურად პროდუქტიული.

Комментариев нет:

Отправить комментарий