среда, 30 августа 2017 г.

მოსწავლის პედაგოგიური დახასიათება კლასის ხელმძღვანელის მიერ

ბავშვის რომელი თვისება უნდა დაედოს საფუძვლად მის პედაგოგიურ დახასიათებას? ეს არის ერთ-ერთი ყველაზე რთული საკითხი. ამისთვის აუცილებელია, ბავშვზე ყოველდღიურად ვაწარმოოთ დაკვირვება. უპირველეს ყოვლისა უნდა აღმოვაჩინოთ მისი ფსიქოლოგიური თვისებები. დახასიათებაში მოცემული უნდა იყოს მოსწავლის არსებითი ინდივიდუალური თვისებები და შემდგომი მუშაობის პერსპექტივები.
მოსწავლის ხასიათისა და ფიზიკურ-გონებრივი განვითარების შესწავლა ხდება დაკვირვების გზით სკოლაში და სკოლის გარეთ. კლასის ხელმძღვანელს არ უნდა გამორჩეს ბავშვის ცხოვრების არცერთი მომენტი. იგი სისტემატიურად უნდა აწარმოებდეს ყველა ძირითადი დამახასიათებელი თვისებისა და საქციელის აღნუსხვას, როგორც თავის მეხსიერებაში, ასევე წერილობით. პირადი დაკვირვებით და საგნის მასწავლებელთა დაკვირვებით გამოავლინოს მოსწავლის ინდივიდუალური თავისებურებანი და ამის მიხედვით აწარმოოს მასზე ზემოქმედება.
კლასის ხელმძღვანელს წლის ბოლოს ხელთ უნდა ჰქონდეს მოსწავლის დასახასიათებლად შემდეგი სახის მასალები:
1. ბავშვის საერთო განვითარება.
2. ინტერესი.
3. მიდრეკილება.
4. სწავლისა და შრომისადმი დამოკიდებულება.
5. მისი საზოგადოებრივი სახე.
6. ტემპერამენტი.
7. მორალურ-ნებელობითი თვისებები.
8. შემოქმედებითი უნარი და სხვ.
  ამავე დროს, საჭიროა, პედაგოგი იძლეოდეს მოსწავლის ამა თუ იმ უარყოფითი თვისების გამოსწორების გზებს, რაც მომავალში მას ან მის შემცვლელ მასწავლებელს გაუადვილებს მუშაობას, მოსწავლის სრულყოფილად აღზრდას.
  როცა კლ./ხელმძრვანელი იწყებს მოსწავლის დახასიათებას, მან უნდა გამოიყენოს არა მარტო მის მეხსიერებაში არსებული დასკვნები, არამედ გადაათვალიეროს თავისი ჩანაწერები, მოსწავლის რვეულები, სასკოლო ჟურნალი, ზემოქმედების ღონისძიებანი, მოუსმინოს საგნის მასწავლებლებს. ამის შემდეგ ჯერ გააკეთოს შავად მონახაზი, მერე გადაათეთროს და ისე შეიტანოს მოსწავლის პირად საქმეში.
  დახასიათება უნდა იყოს დახვეწილი, აზრიანი, ამომწურავი, ლაკონური, მაგრამ ლაკონურობამ არ უნდა დაჩრდილოს და განდევნოს დახასიათებიდან ფაქტობრივი მასალა.
  მოსწვლის დახასიათების შესადგენად, შესაძლოა, გამოვიყენოთ შემდეგი საორიენტაციო საკითხები:
1. მოსწავლის ყოფაქცევა კლასში, დასვენების დროს და სკოლის გარეთ.
2. ინტერესი და ყურადღება გაკვეთილზე.
3. გულწრფელობა და სიმართლე.
4. სწავლისა და შრომისადმი დამოკიდებულება. (შრომისუნარიანობა, სიბეჯითე)
5. მიდრეკილება.
6. წიგნიერება და საერთო განვითარება.
7. აკურატულობა, დაჯერება, აღმსრულებლობა.
8. ურთიერთობა ამხანაგებთან, მოსწავლეთა კოლექტივთან.
9. შემოქმედებითი უნარი.
10 სკოლის საზოგადოებრივ ცხოვრებაში მონაწილეობა.

11. შემჩნეული უარყოფითი მხარეების გამოსწორების მეთოდები და ხერხები.....

4 комментария:

  1. ძალიან მომეწონა. გისურვებთ წარმატებებს

    ОтветитьУдалить
  2. მადლობთ. თქვენც ასევე, წარმატებები...

    ОтветитьУдалить
  3. გმადლობთ,საინტერესო და ამომწურავია ინფორმაცია.

    ОтветитьУдалить
  4. მადლობა, მოსწავლის დახასიათება გამოვიყენე.

    ОтветитьУдалить